utorok 16. augusta 2011

Vitajte na mojom blogu alebo prečo ho píšem

Zdravím vás!

Moje meno je Juro Vanek a rozhodol som sa (po určitom nátlaku od mojich kamarátov) vytvoriť blog o mojom štúdiu v USA na Purdue University, pocitoch, príhodách alebo o Amerike a jej ľuďoch všeobecne. Dúfam že to bude k niečomu dobré a poučné pre niekoho kto je trochu zvedavý o dianie a život v USA či prípadne ak chce sledovať život ďalšieho človeka čo sa rozhodol odísť za veľkú mláku. No a ak sem nebude nikto chodiť, bude slúžiť pre mňa ako "denník" :)


Na začiatok by sa hodilo povedať, prečo som vlastne odišiel do USA. Po pravde povedané, keby ste mi povedali pred rokom že budem žiť v USA, tak by som sa asi zasmial a povedal "no to určite". Nebol som a nie som jeden z tých, čo sa chcú dostať do Ameriky za každú cenu, len aby tam mohli žiť. Ako som sa tu teda mohol ocitnúť? Ono ako sa hovorí, dostal som sa k tomu ako slepý k husliam.

Minulý rok som ešte bol čerstvý PhD študent na Fakulte informatiky VUT v Brne a rozhodoval som sa, na čom vlastne budem robiť a čo budem skúmať. Môj vedúci mi odporučil jeden projekt, ktorý aj zodpovedal tomu čo chcem robiť (ak Vás to bude zaujímať - počítačová grafika, vizualizácie a GPU computing). Zhodou okolností, tento projekt mal pod záštitou profesor z Purdue University a po pol roku sa tak nejak podarilo dostať projekt do publikovateľného stavu. Rozhodlo sa, že pôjdem "na miesto" dokončiť projekt a tak som sa dostal do USA prvýkrát, na dva týždne. Univerzita ma celkom zaujala, projekt sa ukončil a tým som považoval záležitosť za uzavretú. Na konci môjho pobytu si ma ale tamojší profesor pozval do kancelárie a hovorili sme o tom, či by som k nim nešiel študovať "full time". Táto ponuka potom vo mne rezonovala dlho potom, čo som odišiel naspäť domov. Samozrejme, všetci mi radili aby som šiel a neváhal, ale stále som cítil záväzky k mojej pôvodnej alma mater v Brne a nechcel som to tam všetko opustiť, hlavne ten skvelý kolektív tvorený úžasnými ľuďmi. Na druhej strane som si uvedomoval, že takáto šanca už sa mi nemusí naskytnúť, tak som ju nakoniec vzal.

Purdue University campus
Podanie prihlášky na Purdue University bolo to najjednoduchšie. Nasledoval dlhý kolotoč jazykových a vedomostných testov (TOEFL a GRE), vypisovanie prihlášky a vybavovanie víz a leteniek. To by ste neverili čo všetko treba vybaviť aby človeka pustilo študovať do USA a lacné to tiež nebolo (ak by niekto chcel, rád poradím ako to prebieha). Našťastie, celý proces išiel celkom hladko a bez problémov, podobne aj cesta, takže teraz tu sedím v mojej izbe vo West Lafayette (štát Indiana) a píšem tento príspevok. Dúfam že Vás téma zaujala a budem sa snažiť písať pravidelne o tom, čo nového.

Greetings from USA
Juro




1 komentár:

  1. ..pekny uvod, tesim na pokracovanie aaaa fotky :) sister

    OdpovedaťOdstrániť